torsdag den 18. september 2008

Ting 21: Arto


Jeg har faktisk "levet" med Arto i mange år nu. Forstået på den måde at jeg har to store børn, som begge har været/er brugere af Arto. Den ældste, Jeppe (20 år), var kun aktiv i kort tid på Arto. Det var slet ikke noget for ham og han mener den dag i dag at siden burde lukkes!!! Den yngste, Sille, (16 år), er derimod en meget ivrig bruger af Arto. Hun bruger den især som et socialt redskab, til at holde kontakt med venner og bekendte, når mobilen ikke er nok!!

Min egen holdning til Arto.dk er overvejende positiv. Jeg synes, det er en spændende portal, med mange muligheder for de unge. Den negative side af Arto, er selvfølgelig den mulighed den giver for "børnelokkere" og mobning. Heldigvis er der overvågning på. Jeg ved ikke om den er effektiv altid, men Jeppe "meldte" engang en anden bruger for chikane og han blev stoppet.

Min holdning er at Arto.dk er for store børn og unge. Som voksen er der andre muligheder, f.eks Facebook, som jeg betragter som en slags Arto for voksne. Så lad de unge ha' deres Arto i fred, så kan vi andre hygge os med Facebook og dens herligheder!!!

Ingen kommentarer: